آموزشی ، علمی و خبری

همه ما برای يک‌بارهم که شده از نزديک با فرد معلول برخورد داشته ايم. افرادی که يا از لحاظ يکی از اعضای بدن يا حواسی مثل بينايی وشنوايی دچار نقصان اند. اگرچه بسياری از اين معلوليت‌ها به دليل سوانح گوناگون به وجود می‌آيند اما تعدادی از اين افراد که کم هم نيستند به دليل بيماری‌های ژنتيکی دوران قبل از تولد، با معلوليت متولد می‌شوند وهزينه‌های هنگفتی را به خانواده خود وجامعه تحميل می‌کنند. اين در حالی است که امروزه به سادگی وبا انجام آزمايش‌های ژنتيک قبل از ازدواج، می‌توان از اين امر جلوگيری کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط هوشیار

این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

 تفاوت كسب و كار اينترنتي با تجارت الكترونيكي
بسياري از افراد، كسب و كار اينترنتي (E-Business) را با تجارت الكترونيكي (E-Commerce) اشتباه مي گيرند در حاليكه اين دو مبحث با يكديگر متفاوتند. به عبارتي E-Business به مجموعه فعاليتهاي مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاريابي، مالي، خريد و فروش، ارتباط با مشتريان، خدمات پس از فروش، همكاري با سرمايه گذاران و... كه از طريق شبكه اينترنت انجام مي‌گيرد اطلاق مي‌شود در حاليكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خريد و فروش از اينترنت مي باشد و خود، زيرمجموعه اي از E-Business است.

انواع كسب و كارهاي اينترنتي
امروزه، كسب و كارهاي اينترنتي بسيار متنوعند. اما به طور كلي آنها را مي‌توان به 10 گروه عمده تقسيم بندي كرد:
1- ايجاد اجتماعات آنلاين
2- خريد، فروش و حراج كالاهاي مختلف
3- تبليغات اينترنتي
4- ارائه خدمات تخصصي به ديگران
5- ايجاد امپراطوري اطلاعات، اخبار و آموزش
6- تهيه و ارائه نرم افزارهاي مختلف
7- چند رسانه اي يا مالتي مديا
8- پيوستن به شبكه هاي واسطه گري
9- خدمات مربوط به ايميل
10- سرمايه گذاري مشترك

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط هوشیار

مروری بر کيفيت زندگی افراد دارای معلوليت در سال 91
«هفت سين» معلولان؛ امسال ساده‌تر از هر سال

سين مثل «سلامت»، مثل «سکه» ... همان چيزی که هر روز کمتر از ديروز در سفره‌ معلولان نشانی از آن می‌بينيم.
قريب به سه ميليون نفر معلول در ايران زندگی می‌کنند؛ جامعه‌ای که کمتر از پنج درصد جمعيت کشور را تشکيل می‌دهند و دارای نيازهای ويژه‌ای هستند.
اما يک مرور کلی بر سطح زندگی اين افراد در ايران، ذهن را با سوالات متعددی مواجه می‌کند از قبيل اين‌که سهم اين جامعه‌ پنج درصدی از درآمدهای ملی چقدر است؟ حقوق اين افراد در عبور و مرور چگونه لحاظ شده؟ در مناسب‌سازی اماکن و معابر چقدر به فکرشان بوده‌ايم؟ مساله‌ آموزش کسانی که دارای محدوديت‌های جسمی حرکتی هستند چه زمانی حل می‌شود؟ چه کسی تامين زندگی افرادی که توانايی انجام کار را ندارند بر عهده می‌گيرد؟ ... و ده‌ها سوال ديگر که قطعا از ظرفيت يک گزارش خبری، خارج و پاسخ به آنها نيازمند برنامه‌ريزی و سياست‌گذاری علمی برای مديريت نيازهای افراد معلول است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط هوشیار

رئيس هيئت مديره موسسه نيکوکاری رعد گفت: نگاه تحقيرآميز به معلولان مشکلات اين قشر را افزايش داده و بايد با فرهنگسازی صحيح اين نوع نگاه را از جامعه حذف کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج، غلامرضا احمدی بعداز ظهر پنجشنبه در حاشيه مراسم بزرگداشت روز جهانی معلول در کرج در جمع خبرنگاران افزود: بسياری از افراد در جامعه تصور می کنند که معلولان فاقد توانايی لازم برای اداره زندگی خود هستند درحاليکه اينگونه نيست و بايد باور داشته باشيم معلوليت يک محدوديت محسوب نمی شود.
وی ادامه داد: بخش مهمی از دغدغه های معلولان به طرز تلقی غلط جامعه از آنها بازمی گردد و بسياری از معلولان از اين نگاه در عذاب و رنج هستند.
اين مسئول بيان کرد: معلولان در صورت مناسب بودن شرايط می توانند بر بسياری از موانع در زندگی خود غلبه کنند و نبايد تصور کنيم که آنها فاقد توانايی های لازم برای اداره زندگی خود هستند.
احمدی عنوان کرد: معلولان فراوانی بر مشکلات جسمی خود غلبه کرده و اجازه نداده اند اين مشکلات عاملی برای متوقف شدن فعاليتهای آنها باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:نگاه تحقيرآميز به معلولان,
ارسال توسط هوشیار

آيا وقتي در سنين نوجواني بوديد، هرگز از خود پرسيده‌ايد كه مي‌خواهيد چكاره شويد؟ اگر از زمان دبيرستان به اين موضوع فكر نكرده باشيد، احتمالا اكنون در شغلي قرار گرفته‌ايد كه رضايت شما را جلب نكرده و هدف شما را در زندگي برآورده نمي‌سازد. هر يك از ما استعداد خاصي داريم كه وقتي به مرحله عمل برسيم، دنياي ما را به محيط بهتري تبديل مي‌سازد و با انجام آن كار، لذت بيشتري مي‌بريم.
اما چگونه بايد دانست كه چه شغلي را دوست داريد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:شغل , کار مناسب , استعداد,,
ارسال توسط هوشیار

محروميت معلولان از حقوق قانونی خود

عضو هيات مديره سازمان جهانی معلولان با اشاره به اينکه بدليل کوتاهی سازمان ملل معلولان موفق به دريافت حقوق قانونی خود در جهان نشده اند، گفت: تدوين و تصويب پيمان نامه جهانی پيشگيری از معلوليتها ضروری است.

علی همت محمود نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری نشست اتحاديه جهانی معلولان در ترکيه اشاره کرد و افزود: در نشست اتحاديه جهانی معلولان که به منظور انتخاب اعضای اصلی هيات مديره و کميسيونهای وابسته برگزار شد ، بنده به عنوان نفر دوم اين اتحاديه انتخاب شدم.

وی در اين نشست گفت: متاسفانه بدليل کوتاهی سازمان ملل و عدم توجه به حقوق معلولان ، اين افراد حتی به اندازه همجنسبازان موفق به دريافت حقوق قانونی خود در جهان نشده اند.

رئيس جامعه جهانی معلولان با ابراز نگرانی از وضعيت معلولان تاکيد کرد: متاسفانه سالانه 100 ها هزار نفر در اثر جنگ در سراسر جهان معلول می شوند به همين دليل تدوين و تصويب پيمان نامه جهانی پيشگيری از معلوليتها ضروری است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:قانون جامع حمايت ازحقوق معلولان ,
ارسال توسط هوشیار

خبرگزاری مهر: قهرمان پارالمپيک جوانان آسيا به عنوان يکی از افتخارات ورزش استان سمنان عدم حمايت مالی لازم از جامعه ورزش معلولان را مهمترين مشکل اين جامعه ذکر کرد و گفت: سالن های ورزشی بايد برای فعاليت معلولان مناسب سازی شود.
احسان اباظهری عضو تيم ملی دو ميدانی جوانان معلول، نامی آشنا در ورزش معلولان کشور است، وی در سال 1370 در شهرستان بهشهر ديده به جهان گشود و يک سال بعد همراه خانواده برای ادامه زندگی به سمنان مهاجرت کرد.

وی دارای مدرک ديپلم گرافيک است و يکی از آرزوها و برنامه های آينده اش ادامه تحصيل است.

عضو تيم ملی دو و ميدانی جوانان معلول، کسب چهار عنوان قهرمانی کشور در پرتاب ديسک طی سالهای 86،87،89،91، کسب مدال طلای پرتاب ديسک مسابقات جوانان جهان کشور آمريکا سال 87، کسب مدال نقره پرتاب وزنه مسابقات جوانان جهان کشور آمريکا در سال 87، کسب مدال نقره پرتاب نيزه مسابقات جوانان جهان کشور آمريکا سال 87 و کسب مدال طلای پرتاب ديسک مسابقات پارالمپيک آسيايی جوانان کشور ژاپن سال 88 را از افتخارات خود عنوان کرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط هوشیار

با هدف معرفي توانمندي‌هاي هنري و ظرفيت هنر‌جويان توان‌ياب آثار هنرمندان داراي معلوليت در نمايشگاه و پاراآرت در شهر توكيو ژاپن شركت داده مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد مسابقات نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن با عنوان " عبور هنر فراتر از مرزها و معلولیت ها " ویژه هنرمندان دارای معلولیت در مهر ماه سالجاری برگزار می‌شود.

نمایشگاه پاراآرت آسیایی ژاپن با هدف افزایش اعتماد به نفس و خود اتکائی افراد معلول از طریق هنر، ارتقاء درک و آگاهی عمومی مرتبط با موضوعات معلولیت و پیشبرد ارتباطات بین المللی میان کشورهای آسیائی در زمینه هنرهای مرتبط با معلولیت هر ساله مسابقاتی را برگزار می‌کند.

از تمامی کارآموختگان، کار‌آموزان و هنر‌جويان معلول (توانياب) سراسر كشور دعوت به عمل می‌آورد تا آثار نقاشی و خوشنویسی خود را انتخاب و بر اساس شرایط مشخص شده به دبیرخانه ارسال نمایند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 تير 1392برچسب:هنر , مسابقه , مهرماه ,
ارسال توسط هوشیار

مي كنيم شما را با مفهوم ایده در فرایند نگارش فیلمنامه آشنا کنیم. برای روشن شدن مطلب گاهی ویرایش مختصری در مطالب نقل شده انجام گرفته است. اما این صفحه بسته نیست، شما هم می توانید با پيشنهاد نمونه ها، نقل قول ها و یا مطالبی از خودتان ما را در تکمیل آن یاری کنید. پیشاپیش از مشارکت شما در توسعه اين صفحه سپاسگزاری می کنیم.
متن های پیشنهادیتان را به آدرس
info@simafilmideh.com ارسال کنید.

مقدمه:

کمتر کسی را می توان یافت که کم یا زیاد به فیلمهای سینمایی و سریال های تلويزیونی علاقمند نباشد و بسیاری اوقات فکر یا ایده ای در سر نداشته باشد که آرزو کند کاش بر اساس آن فیلمی ساخته می شد. شايد شما هم فكري داشته باشيد. خوب! همين برای اینکه با ما همراه باشید کافی است.
ممکن است با دیدن یک صحنه تصادف، يك گفتگوي پرحرارت، غروب آفتاب، دزدی در حال فرار یا حرکت یک ماشین و یا گاهی با داشتن حسی عجیب نسبت به يك امر، فکری در ذهن شما شکل گیرد. این فکر که اگر می شد این صحنه یا تجربه را به داستان يا فیلم تبدیل کرد، عجب فیلم جذابی می شد. هرگز فراموش نکنید این می تواند سرچشمه ای برای نوشتن یک ایده باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب: ایده , خلاقیت , موفقیت , تلاش,
ارسال توسط هوشیار

کارآفرین کیست ؟

 
 
هرگز نمی توان خصوصیات دقیقی برای کارآفرینان و فعالیت های کارآفرینانه تعریف کرد. هر فردی می تواند به طور بالقوه، یک کارآفرین باشد. یک پرستار، منشی، کارگر خط مونتاژ، فروشنده، مکانیک و ... 
1- مرکز کنترل
مرکز کنترل بیانگر اعتقاد افراد به نیروی کنترل کننده ی زندگی شان است. اگر جزو افرادی هستید که موفقیت ها و شکست هایتان را به
قضا و قدر و طلسم و جادو و شانس و ... نسبت می دهید، مرکز کنترل بیرونی دارید و اما اگر موفقیت ها و شکست هایتان را ناشی از عملکرد خودتان و نه هیچ چیز دیگر می دانید، مرکز کنترل درونی دارید. کارآفرینان در مقایسه با مردم عادی، دارای مرکز کنترل درونی تری هستند.
کارآفرینان دوست دارند کار را به شیوه ی خودشان انجام دهندو کارکردن برای دیگران، برایشان مشکل است.یکی از سخت ترین شرایطی که فردی با روحیه ی کارآفرینانه با آن مواجه می شود، وقتی است که مصر بهانجام کاری باشد اما رییسش چنین جملاتی به او بگوید: «وظیفه ای که به تو داده شده را انجام بده و فکرمسایل دیگر نباش»
کارآفرینان دوست دارند همه ی مسوولیت موفقیت یا شکست یک کار را به عهده داشته باشند.
بنابراین رییس خود بودن، یکی از جدی ترین نیازهای آن هاست.
نیاز به توفیق طلبی، به زبان ساده میل به موفقیت و مقبولیت یافتن است و افراد را به سوی درگیر شدن بارفتارهای کارآفرینانه سوق می دهد. در واقع، کارآفرینان به دلیل وجود چنین نیازی، به کارهایی می پردازند کههرکسی توان انجام آن ها را ندارد.
یکی از ویژگی های خاص کارآفرینان که آن ها را از سایر افراد متمایز کرده و به عنوان جز جدا نشدنی کارآفرینیمطرح می شود، خلاقیت و نوآوری است. خلاقیت، توان تولید ایده های جدید و نوآوری، به عمل در آوردن این ایدههاست.


ادامه مطلب...
ارسال توسط هوشیار
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 126800
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1



onLoad and onUnload Example

پيام امروز:

Google


در اين سايت
در كل اينترنت

روزشمار غدیر
ساعت فلش مذهبی
دعای فرج