آموزشی ، علمی و خبری

 

تنها بودن
چیز زیادی لازم نیست.

شهری پر همهمه
و آدم های زیادی که
تو را نفهمند،
تو را درک نکنند
و با احساس تو
غریبه باشند.
همین ها برای تنهایی،
تنها بودن
و تنها ماندن
کافیست.
برای تنها بودن
چیز زیادی لازم نیست،
آی زمینی ها
چقدر در میان شما
تنها هستم،
تنهای تنها.

(سید بهنام طباطبایی/تهران/بهار92)



تاریخ: دو شنبه 10 تير 1392برچسب:تنهایی ,
ارسال توسط هوشیار

فاتح دشت شقايقها کجاست ؟

گزارشی منتشر نشده  ـ  اختصاصی سايت شمعدانی

 

  زهره قاسمی فرد در 23 ديماه 1348 در حالی چشم بر عرصه وجود گشود که از نعمت ديدن محروم بود. دوره ابتدايی را در مدرسه نابينايان و دو دوره بعدی تحصيلی را در مدارس عادی اصفهان به پايان رسانيد.
 وی پس از کسب ديپلم در رشته فرهنگ و ادب و شرکت در آزمون سراسری سال 1366 به دانشگاه الزهرا راه می يابد و از اين زمان به بعد برگهای ديگری ازکتاب زندگی کوتاهش در تهران ورق می خورد .
 خانم زهرا نادری يکی از دوستان نزديک ايشان درباره وی می گويد: زهره از سال 67 شروع به شعر گفتن کرد ، اشعار او بيشتر چهار پاره است " اميد در شعرهايش موج می زند ، اشعاری لطيف و روان ، پراز احساس وتصوير ، با وجودی که نابينا بود و به جرات می توانم بگويم که او درد مشترک انسانها را خوب بيان نموده است.
 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:معلولین توانمند, شعر , موفقیت ,
ارسال توسط هوشیار

همیشه به خودم می گویم :

احمد خدا تو را مي بيند و از اينکه با اين معلوليت شديد تلاش کرده و مراحل زندگي را با اميدواري طي ميکني خيلي خوشش مي آید و چه چيزي بالاتر و بهتر از اين وجود دارد. پس با توکل به خدا حرکت کن و سختيها را حکمتی از طرف او بدان زیرا تو را به درختي تنومندی تبديل مي کند که در بيابان رشد کرده و به بار نشسته ، پس هيچ طوفانی نمي تواند تو را بشکند ... 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:مصاحبه , با,ر , تلاش,
ارسال توسط هوشیار

 

"با بال شکسته پر کشیدن هنر است"

این را همه پرندگان می دانند

فرزانه حبوطی شاعر و نویسنده جوانی است که با بالهای شکسته اش توانسته تا اوج پر بگیرد و تا جایی رسد که جز خدا نبیند آرزویی که همان شدنش بسته به ایمان عمق قلبی است. این اولین گفتگویی نیست که افتخار انجام آن را با عضوی از جامعه معلولان داشته ام ولی بار نخستی است که قلمم عاجز از انعکاس دقیق حس زیبای درونی ام است چرا که برای درک بهتر و عمیق برخی از مسایل گاهی اوقات لازم است از نزدیک با آن مواجه شوی تا روند آن را لمس کنی. هر چه بگویم تنها مشتی از خروار است و شمه ای است از تشعشع مثبت این گفتگو.

- درباره بیماری ای که باعث معلولیت شما شذ توضیح دهید و اینکه چطور با بحرانهای ناشی از آن کنار آمدید؟

به طور مادرزادی این بیماری از هنگام تولد با من همراه شد. مادرم متوجه می شوند که در حین در آغوش گرفتن و انجام کارهای من ، مدام گریه می کنم و زمانی که من را نزد پزشک می برند به مادرم توصیه می کنند که به جهت اینکه استخوانهای من خیلی نرم و شکننده است باید احتیاط زیادی بکنند. در اوایل بیماری من را «راشیتیسم» تشخیص دادند چندین سال پیگیر درمان من بودند. در 15 سالگی به من گفتند که پوکی استخوان دارم و دلیل آن کم کاری غده پاراتیروئید است و بدن من کلسیم جذب نمی کند و مدتی پس از آن اسم علمی بیماری من را استئوژنز ایمپرفکتا که معادل فارسی آن بیماری استخوان شکننده است نامیدند و گفتند به مرور زمان استخوانهای من می شکنند و هیچ درمانی وجود ندارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 8 تير 1392برچسب:موفقیت , تلاش , زندگی,
ارسال توسط هوشیار

 منوچهر نامجو قهرمان ويلچرانی کشور: در مسابقات ويلچررانی سرعت مهم است اما در مسابقه زندگی استقامت و پايداری در برابر مشکلات اهميت دارد اين چيزی است که ما را به پيروزی می رساند.

    پنجمين برنامه " با توانمندان " با حضور منوچهر نامجو قهرمان ويلچرانی کشور، گروهی علاقمندان به امور معلولين و عزيزان معلول با همکاری جمعيت حمايت از حقوق معلولين سبز پارسيان و موسسه رعد الغدير در سالن همايش های غدير برگزار شد.

  نامجو که قهرمان ويلچررانی کشور در سالهای 78 تا 80 می باشد؛ درباره وضعيت ورزش معلولين چنين گفت: در کشور برای اين رشته ورزشی اهميت زيادی قائل نيستند و فقط در مناسبت های مختلف مسابقاتی برگزار می شود. در کشور امکانات مالی برای حمايت ورزشکاران ويلچرران وجود ندارد. اين رشته ورزشی ويلچرهای ويژه ای دارد و خريد آن مشکل است.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 4 تير 1392برچسب:قهرمان , ورزشکار,
ارسال توسط هوشیار

 

 

 

 

از هجر تو طبیعت ما گریه می کند.

چشم تمام آینه ها گریه می کند.

چشم انتظار آمدنت شیر خواره‌ای است.

گهواره‌ای به کرب و بلا گریه می کند.

پای سه ساله‌ای که پر تاول آمده است.

دارد به اشک و دعا گریه می کند.

در علقمه به خاطر تو مشک پاره ... 

 

 




تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:تبریک , امام زمان (عج),
ارسال توسط هوشیار

یکی از دلایل پیشرفت سریع و افزایش فروش  در کسب و کار شما داشتن ایده خاص و بکر در حوزه کاری شما می باشد . همه با این جمله موافق هستند ولی ایده ، خلاقیت و نوآوری در فعالیت خودمون رو باید از کجا به دست بیاریم ؟ طوفان ذهنی جواب این سوال شما می باشد که بنده در این مقاله به عنوان مشاوره بازاریابی نوین اینترنتی به شما توضیح خواهم داد که ایده و خلاقیت و نوآوری در حوزه فعالیت شما در ذهن خود شماست .



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 2 تير 1392برچسب:طوفان ذهنی , هوش ,
ارسال توسط هوشیار

مهندس افشين پر فکر مقدم

يکی از کانديداهای شورای شهر چهارم گفت: مشکلات شهری برای افراد دارای معلوليت بقدری زياد است که کارهای نصفه و نيمه انجام شده، مشکلات متعدد را از روی دوش اين افراد برنداشته است و با توجه به اين مشکلات، هنوز جامعه معلولان کمر راست نکرده و هنوز شانه‌های زخمی‌اش التيام نيافته است.

افشين پرفکر مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: هنوز شهر را زيبا می‌سازند، اما در اکثر مواقع فراموش می‌کنند افراد دارای معلوليت از مسيرهای تنگ و باريک و نامناسب نمی‌توانند عبور کنند.

پرفکر مقدم خاطرنشان کرد: هميشه اين سوال باقی می‌ماند که با همه اين وعده‌ها و هزينه‌های صرف شده، چرا هنوز اين افراد در فقر بسر برده و اسير شهری معلول‌تر از خودشان هستند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:شهر , مشکلات , معلول , بی توجهی ,
ارسال توسط هوشیار

 

 

 

 

گزارش تحليلی خبری آريا؛

رئيس سازمان بهزيستی کشور مدعی شده است مشکلات معلولان بايد به سرعت رسيدگی شود و سازمان بهزيستی سعی می‌کند در کمتر از يک ماه مشکلات اين افراد را برطرف کند.
همچنين همايون هاشمی رئيس سازمان بهزيستی در گردهمايی 3 هزار نفری معلولان در بوستان هنرمندان بر اين نکته تاکيد کرده است که بهزيستی متولی خدمت‌رسانی به معلولان است و در اين بخش سعی خواهد کرد با استفاده از کمک‌های دولتی و همچنين استفاده از ظرفيت‌های موجود مشکلات معلولان در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، سوخت، مستمری، اشتغال و مسکن را برطرف کند.
وی ايجاد اشتغال و ساخت مسکن را از برنامه‌های اصلی سازمان بهزيستی در سال جاری عنوان کرده و لازمه آن را تعامل دستگاهها و سازمان‌های مختلف دانسته ولی بايد ديد که آيا اين ادعا قابل انجام است يا فقط در حد يک شعار در ميان معلولان برای دلخوشی آنان خواهد بود.
به گزارش خبرنگار آريا با توجه به اينکه معلولان در کشور با مشکلات متعددی از جمله عدم دريافت مستمری، مسکن، اشتغال، سوخت، عدم تأمين هزينه‌های دارو، عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی و همچنين مشکلات بيمه تکميلی دست و پنجه نرم می کنند و همواره به دنبال دريافت حق قانونی خود از جامعه هستند که چيز زيادی نيست و بر اساس
قانون جامع حمايت از حقوق معلولين که به بندهای آن در اين نوشتار می پردازيم فقط حقوق قانونی خود را می خواهند اما آيا تحقق آن امکانپذير خواهد بود يا خير؟
قبل از مواد قانون جامع حمايت از حقوق معلولين تعريفی کوتاه از معلول و دامنه معلوليت و تعداد معلولان در کشور می پردازيم:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:گزارش , زندگی , مشکلات , عکس ,
ارسال توسط هوشیار

 اراده و پشتکار واژه‌هايی هستند که در زندگی افراد معلول رنگ و بوی ديگری دارند، افرادی که هر کدام‌شان در برابر نگاه‌ها و مشکلات پيش رو قهرمان دنيای پيرامون‌شان هستند. در اين ميان بسيارند معلولينی که توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی موفقيت‌های بی‌نظيری کسب کنند. از جمله بارز‌ترين نمونه‌هايی که می‌توان نام برد خانم دکتر بهاره هنرپرور است که دکترای شيمی کوانتومی در زمينه شبيه‌سازی و محاسبات کوانتومی بيوسيستم‌ها و طراحی دارو را از دانشگاه علوم و تحقيقات اخذ نموده و توانسته است عناوين و نشان‌های متعدد علمی را در سيمنارهای داخلی و خارجی با چاپ مقالات متعدد ISI در کنار عنوان نخبه و چهره علمی موفق در سال 1385 کسب کند. او همواره در انتظار فرصتی برای استفاده از دانش خود به تحقيق و پژوهش بوده تا شايد پتانسيل‌ها و توانايی‌های علمی‌اش مسوولی را تحت تاثير قرار دهد و با دريافت امکانات و شرايط پژوهشی هر چه بيشتر بتواند در عرصه‌های علمی برای کشور افتخار‌آفرينی کند اما چنين نشد و او سر‌انجام دعوت همکاری با يکی از گروه‌های تحقيقاتی ايدز در کشور آفريقای جنوبی را می‌پذيرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 1 تير 1392برچسب:معلولیت , موفقیت , زندگی ,
ارسال توسط هوشیار
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 126763
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1



onLoad and onUnload Example

پيام امروز:

Google


در اين سايت
در كل اينترنت

روزشمار غدیر
ساعت فلش مذهبی
دعای فرج